Evenemang

Våra Evenemang

Julmarknad söndag 3 december 2023 kl. 11-16

Välkommen till en julmarknad för hela familjen!
Kl 11.00 - 16.00 i och runt Oxies församlingshem och Gula Skolan.
Försäljning av gott att äta på plats i form av korv,
glögg, lussekatter, kakor m.m.
Hantverkare erbjuder julpynt, blommor och annat fint.
Lotterier - chokladhjul, friluftslotteri, matlotteri m.m.
Fiskedamm för de yngsta barnen.
Kl 14.00 blir det dans runt granen
Kl 15.00 gästas vi av Lucia med sitt följe.
——————
Julmarknaden är ett samarrangemang av Oxie SK, Svenska Kyrkan, Oxie Scoutkår, PRO Oxie och Gula Skolan.

Oxie Byamarknad 2023 inställd

Vår tradionella Byamarknad/Vårmarknad kommer tyvärr att ställas in på grund av väldigt lågt deltagarantal.

Styrelsen.

Julmarknad söndag 27 november 2022 kl. 11-15

Oxie kulturhusförening Gula Skolan bjuder härmed in till Julmarknad på Gula Skolan i Oxie.

Vi kommer att ha 17 utställare både inom och utomhus. Utställarna kommer att erbjuda ett varierat utbud av varor. Bland annat cementfigurer målade och omålade, keramik, knyppling, frivoliteter, smycken, dörrkransar, julgrupper, grantomtar, blomsterarrangemang, emalj, stickat, korgar, väskor, örhänge, handgjorda kort, honung och bi-produkter med mera.

Vävpolarna som håller till i vävstugan är dessutom igång med sin verksamhet där man visar sina alster.

På andra våningen i Gula Skolan huserar fotografen Carl-Mikael Björk som har öppet i sin ateljé där han visar sina senaste alster. Han har egen ingång från framsidan av Gula Skolan.

I källaren, med ingång från utsidan av huset, huserar Fribergs loppmarknad.

Dessutom erbjuder vi grillad korv utomhus samt kaffe/te med hembakat i vårt café inomhus.

Varmt välkomna önskar Styrelsen.

Cafékväll onsdag 9 nov 2022 kl. 18-20

Vi har bjudit in föredragshållaren Bengt Skånhamre att prata ca en timme kring. ”100 år i bräschen för goda bostäder”. HSB:s verksamhet startade 1923 utifrån en nyskapande kooperativ idé för bättre boende och inflytande över den egna bostadssituationen. Följ med Bengt in i HSB:s spännande historia med vad den har betytt för framväxten av det moderna samhället.

Efter denna fantastiska berättelse erbjuder vi kaffe/te med hembakat för 40 kr.

Varmt välkomna önskar Styrelsen.